-
Στο project RELIEF θα χρησιμοποιηθούν αυτόνομα επίγεια ρομποτικά οχήματα (UGVs - Unmanned Ground Vehicles), τα οποία θα εκτελούν πλήρη κάλυψη ενός χώρου και ταυτόχρονο εντοπισμό θέσης των RFID tags. Συγκεκριμένα, θα υλοποιηθούν δύο τύποι οχημάτων, ένα ελαφρύ με μικρές διαστάσεις, κατάλληλο για κάλυψη στενών χώρων και ένα μεγαλύτερο ιδανικό για κάλυψη μεγάλων βιομηχανικών περιβαλλόντων, όπως αποθήκες. Καθένα από αυτά τα ρομπότ θα είναι ικανό να λαμβάνει ως είσοδο μία δισδιάστατη ή τρισδιάστατη αναπαράσταση του χώρου στον οποίο λειτουργεί και να εντοπίζει την θέση του σε αυτή την αναπαράσταση με μεγάλη ακρίβεια. Ο συνηθέστερος τύπος δισδιάστασης αναπαράστασης είναι ένας χάρτης κατάληψης πλέγματος (Occupancy Grid Map), του οποίου κάθε κελί αναπαριστά την πιθανότητα το συγκεκριμένο τμήμα του χώρου να είναι κατηλλειμένο, ενώ μία συνηθισμένη τρισδιάστατη αναπαράσταση είναι το Octomap. Ο πλέον κοινός αλγόριθμος εύρεσης θέσης ενός ρομποτικού οχήματος σε έναν χώρο ονομάζεται AMCL (Adaptive Monte Carlo Localization) και στηρίζεται σε φίλτρα σωματιδίων για να βελτιώνει συνεχώς την αντίληψή του για την τοποθεσία του ρομπότ καθώς αυτό κινείται.
Τέλος, για να είναι δυνατή η πλοήγηση των οχημάτων στον χώρο, όπως και ο εντοπισμός της θέσης τους, γίνεται χρήση δύο τύπων αισθητήρων. Ο πρώτος τύπος ονομάζεται Lidar και είναι ικανός να μετρήσει με ακρίβεια ένα μεγάλο πλήθος αποστάσεων περιμετρικά του ρομπότ και ο δεύτερος είναι μία κάμερα βάθους η οποία παράγει εικόνες βάθους, όπου κάθε εικονοστοιχείο αναπαριστά την απόσταση του σημείου αυτού από τον αισθητήρα.

Turtlebot - Ρομπότ μικρού μεγέθους

RB1 - Ρομπότ μεγάλου μεγέθους

Occupancy Grid Map

Octomap

Adaptive Monte Carlo Localization

Αισθητήρας Lidar

Μέτρηση αισθητήρα Lidar

Κάμερα βάθους
